1e week aan boord - Reisverslag uit Arrecife, Spanje van Stacey Pardon - WaarBenJij.nu 1e week aan boord - Reisverslag uit Arrecife, Spanje van Stacey Pardon - WaarBenJij.nu

1e week aan boord

Blijf op de hoogte en volg Stacey

30 April 2015 | Spanje, Arrecife

Hier ben ik weer!
Het is alweer een weekje geleden, maar hier gaat alles nog steeds prima. De dag na het vorige verslag kwamen we aan in Lissabon. Ik moest mee als escort namens Holland America Line. Dit houdt in dat ik alles een beetje in de gaten moest houden, af en toe wat vertalen en algemene vragen van mensen beantwoorden.

De volgende dag (26 april) gingen we naar Funchal, Madeira. Echt een prachtig eiland met kleine dorpjes en van die gekleurde huisjes. Daar heb ik een panoramische tour gedaan dus door de bergen gereden met heel mooi uitzicht af en toe.

27 april was Santa Cruz, Tenerife aan de beurt. Hier hadden we een overnachting dus wat meer vrije tijd. De eerste dag ben ik naar de Anaga Mountains gegaan en naar La Laguna, een stad die op de Wereld Erfgoedlijst staat. Ook deze tour was ontzettend mooi. ’s Avonds zijn we wat gaan eten in de stad met onze collega’s en daarna nog naar een bar gegaan, waar bijna alle medewerkers van HAL aanwezig waren. De 2e dag in Tenerife waren Myrthe en ik ’s middags vrij en zijn we de stad in gegaan. Al het geld dat we verdiend hebben is hier ook snel weer opgegaan!

Woensdag 29 april waren we in Las Palmas. Eigenlijk zou ik hier ook op tour gaan, maar omdat er een boat drill werd gehouden voor alle medewerkers kon ik niet mee. Zo’n drill is altijd om te oefenen wat er moet gebeuren in geval van nood. Wij waren net klaar met ons werk op kantoor toen het alarm afging. We moesten snel naar onze hut toe om warme kleding en een fles water te pakken en om ons zwemvest aan te doen. Vervolgens moesten we op 1 punt verzamelen en wachten op verdere instructies. Alle medewerkers hebben een raft toegewezen gekregen en daar moesten we dan ook naartoe. Het zag er voor de passagiers vast grappig uit, alle medewerkers in rijtjes opgesteld met gele zwemvesten aan. Na een uurtje was het voorbij en hadden Myrthe en ik weer vrij tot 4uur. Deze uurtjes zijn ook weer goed besteed aan winkelen.

Vandaag in Lanzarote ben ik meegegaan op een Nederlandstalige tour, dat is toch weer even wennen dat iemand Nederlands praat. En ook vandaag heb ik weer hele mooie dingen gezien. Morgen hebben we weer een zeedag, en de dag daarna zullen we aankomen in Casablanca, Marokko.

Ik hou jullie op de hoogte!
XX

• 30 April 2015 - 16:19

Oma:

Hoo stacey wat heb jij al veel gezien ik kijk alle dagen of er geen nieuws is ik vind het geweldig waar jij allemaal geweest bent en het begint nog maar nou meid we zullen je gauw zien ik ben benieuwd bedankt voor dat mooi verslag. En ik wens jullie het allerbeste en vele groeten van oma doei

• 30 April 2015 - 17:32

Marc En Petra:

Hallo Stacey,
    Wat een leuk verslag en een leuke mix van werken en vrije tijd goed besteden. Raar dat je in zo'n internationaal gezelschap snel ontwent om Nederlands te praten. Maar goed het Engels is natuurlijk een van D E wereld talen.
    Hier mis je niets wat betreft het weer; veel wind en een matige zon met max. 15 graden.
    Succes en ga zo verder.
    Doei vanuit Hulst

• 30 April 2015 - 18:34

Moetie:

Joo Steesken,

Leutig ih ,ik zal maar een hele koefer meebrengen zeker.
    Amai en nog boodschapkes maar ben superrr trots op je dat het je zo goed afgaat.Wij komen je opzoeken
    op je bootje en hopen ook zo'n leuke rondleiding te krijgen van jou net zoals je je verslag schrijft .Toedels xxxxx

• 30 April 2015 - 19:48

Je Lieftallige Ex Collega :

Hoi poepeke,

Wat een leuk verslag weer! Ik heb vandaag al een foto gezien van jou en je kameel haha!
    Je papa was met Kelly in de winkel en liet het zien. :)

Ik denk inderdaad dat mama Bianca wel even een extra koffer voor al je prullen en kleding mee moet nemen, want in die krappe hut die je hebt, is waarschijnlijk geen plaats voor walk-in.... kledingkast.

Aleeeh groetjes van papa en mama
    En een knuffel van ons Belise

Toedeloeeeee xxxx